Esmu apkopojusi sava pēdējā pusgada darbu, strādājot ar dažādām kompānijām, gan vietējām, gan starptautiskām. Kopumā ap 15 kompānijas un vairāk nekā 20 vakances - gan speciālistu, gan vadītāju. Apkopoju populārākas prasmes, ko darba devēji sagaida no darbiniekiem.
1. Patstāvība un vēlme mācīties
Darba devēji augstu novērtē spēju patstāvīgi risināt problēmas un gatavību mācīties jaunas prasmes, jo īpaši tāpēc, ka darba vide kļūst dinamiskāka. Digitālo prasmju apguve un pieeja “mācīties visu mūžu” kļūst par normu.
Latvijā, kur tehnoloģiju sektors un digitalizācija pieaug, šī prasme ir īpaši svarīga. Tā atvieglo arī iespēju pārkvalificēties un palielina konkurētspēju darba tirgū.
2. Komunikācijas un sadarbības prasmes
Tā kā daudzi projekti un darbi pieprasa sadarbību ar dažādām komandām, darba devēji meklē darbiniekus ar spēcīgām komunikācijas un pārliecināšanas prasmēm. Komunikācija ir kritiska arī darba vidē, kurā arvien vairāk notiek attālināti, un darbiniekiem jāspēj uzturēt skaidru saziņu un vienotu redzējumu.
Darbinieki ar labām starppersonu komunikācijas prasmēm nodrošina uzņēmumiem efektīvu sadarbību, īpaši starp dažādu funkciju komandām.
3. Problēmu risināšanas un analītiskās prasmes
Spēja analizēt datus un atrast problēmu risinājumus tiek augstu vērtēta, īpaši tehnoloģiju un finanšu sektoros. Risinājumu orientēta domāšana un analītiskās prasmes ļauj darbiniekiem patstāvīgi pārvaldīt sarežģītus uzdevumus, un pieprasījums pēc šīm prasmēm pieaug.
Līdz ar to darba devēji īpaši meklē tos, kas ne tikai atpazīst problēmas, bet arī piedāvā praktiskus risinājumus un kuriem ir liela atbildības sajūta.
4. Svešvalodu zināšanas, īpaši angļu valoda
Latvijā angļu valoda kļūst par būtisku prasmi lielākajā daļā darba vietu, jo globālie uzņēmumi un starptautiskā vide pieprasa spēcīgu angļu valodas prasmi. Vidējais angļu valodas līmenis (vismaz B1) ir nepieciešams, bet augstāka līmeņa prasmes (C1 vai C2) ir priekšrocība vadošos un starptautiskos amatos.
5. Elastība un pielāgošanās spēja
Pandēmijas laikā un pēc tās darba vide ir kļuvusi mainīga, tādēļ uzņēmumi novērtē elastīgus darbiniekus, kas viegli adaptējas jauniem apstākļiem un var veikt daudzveidīgus uzdevumus. Šāda spēja palīdz ātri pielāgoties jauniem darba apstākļiem un saglabāt darba produktivitāti mainīgās situācijās.
6. Līderības prasmes un spēja motivēt komandu
Vadības prasmes un spēja motivēt komandu ir kļuvušas par vērtīgu īpašību, jo tas sekmē gan produktivitāti, gan darbinieku labsajūtu. Vadītājiem jābūt ne tikai spējīgiem organizēt darbus, bet arī veicināt komandas garu un efektīvu komunikāciju.
Latvijas darba tirgū ir vērojama tendence pieprasīt līderus ar spēcīgu empātiju, kas var motivēt komandu sarežģītos laikos un sekmēt pozitīvu darba vidi.
7. Proaktivitāte un iniciatīva
Proaktivitāte jeb spēja uzņemties iniciatīvu ir vēl viena vērtīga prasme, jo uzņēmumi meklē darbiniekus, kas nebaidās izvirzīt idejas un darboties ar "varu izdarīt" attieksmi. Proaktīvi darbinieki ne tikai risina uzdevumus, bet arī piedāvā jaunus projektus un uzlabo esošos procesus.
8. Precizitāte un uzmanība detaļām
Uzmanība detaļām un precizitāte, it īpaši datu apstrādē un analītiskajā darbā, ir būtiska, lai nodrošinātu kvalitāti un datu integritāti. Šī prasme ir īpaši pieprasīta tehnoloģiju un finanšu sektoros, kur pat nelielas kļūdas var izraisīt nopietnas sekas.
9. Tehniskā un digitālā domāšana
Arvien vairāk nozaru, tostarp mārketings, finanses un pārdošana, pieprasa tehniskās prasmes. Darba devēji meklē kandidātus ar pieredzi darbā ar dažādām tehnoloģijām un izpratni par digitālajiem rīkiem un datu analīzi.
Kādas Tavuprāt prasmes, šobrīd darba devēji sagaida no saviem darbiniekiem? Padalies komentārā!
Komentáře